Nå rätt köpare med digital annonsering
Vissa nöjer sig med traditionell marknadsföring på bostadssajter. Testa SMART, vårt verktyg för digitala och sociala annonskampanjer. SMART exponerar din bostad i populära digitala kanaler, identifierar och engagerar de troligaste köparna och låter dig följa kampanjen live. Resultatet är tydligt – fler som intresserar sig för din bostad vilket ökar chansen för en snabbare försäljning, till ett högre slutpris.
- upp till 40% fler anmäler sig till visning.
- upp till 30% fler intresserade efter visning.
- upp till 40% högre skillnad mellan slut- och utgångspris.
*Enligt jämförelsestudie för sålda bostäder med visningar under 2022-2023, med och utan SMART kampanj.
Addera Insta, Google och AI i din annonsering
På världens största sociala nätverk går det att annonsera väldigt specifikt mot möjliga bostadsköpare, även när de byter mellan olika enheter. Dessutom får bostadsannonsen extra spridning via delningar, kommentarer och gilla-markeringar.
Med Instagram får du en kanal med visuellt fokus och högt engagemang. Och eftersom kanalen ägs av Facebook finns kraftfulla målgruppsinsikter i botten och möjligheten att nå potentiella bostadsköpare.
Facebook Audience Network
Folk spenderar mer och mer tid på mobila enheter och i appar. Facebook har tagit fram sitt egna annonsnätverk som utvidgar kampanjen utanför Facebook och når tänkbara köpare i andra appar och mobilwebbar.
Google Display Network
Annonsering på Google är inte bara google.se. Med displaykampanjer kan du nå rätt köpare på miljontals anslutna webbplatser. Exempelvis medan de surfar på sina favoritsajter, tittar på Youtube eller kollar sin Gmail.
Snabbare försäljning till ett högre slutpris
SMART annonsering gör skillnad för försäljningsresultat även i tuffare bostadsmarknad. För bostäder sålda i Stockholmsområde under 2023 gav SMART annonsering i snitt 40 procent fler anmälningar till visning vilket resulterar i ytterligare tre spekulanter efter visning och +20% högre skillnad mellan slut- och utgångspris jämfört med bostäder sålda utan SMART annonsering.
Nå rätt personer
Traditionell bostadsannonsering når inte hela marknaden, det gör däremot SMART. SMART hittar rätt potentiella köpare till din bostad genom att analysera användardata och målgruppsanpassa annonsen som visas på Facebook, Instagram och Google. På så sätt nås inte bara de som aktivt letar bostad på bostadssajter så som Hemnet, Blocket och mäklarnas egna hemsidor utan även de som kan tänka sig att flytta om rätt bostad dyker upp.
Målgruppsanpassade annonser
Olika annonser tilltalar olika grupper av tänkbara köpare. Någon gillar köket, för en annan är trädgården viktig och en tredje drömmer om balkongen. Därför består din SMART-kampanj av upp till 60 olika annonsversioner, som var och en visar din bostad i olika kombinationer av bilder och beskrivningar. Med fler annonsversioner säkerställer vi att varje annons är speciellt anpassad till respektive enhet, kanal och format.
Följ din bostads engagemang
Du kan naturligtvis följa engagemanget och intresset för din bostad. SMART är fullt med information kring kampanjen, inte minst hur många besökare din bostadsannons har fått. Du kan även se en översikt över annonserna, vilka kombinationer av bilder och texter som fungerar bäst, hur många som klickat på respektive annons samt delat, gillat och kommenterat i sociala medier och mycket mera.
Ge din annons en boost med SMART-effekten
Vill du veta mer om SMART?
Fyll i formuläret för att komma i kontakt med en mäklare som kan berätta mer om hur vår annonslösning ger dig bäst betalt.
Oj, något gick fel. Försök gärna igen.