Hoppa till innehåll

Nå alla potentiella köpare med SMART annonsering i sociala medier

Visste du att 70 % av svenskarna kan tänka sig att flytta men att endast 20 % aktivt letar nytt boende. Det betyder att hela 50 % är passiva bostadsköpare. Köpare du inte når via traditionella kanaler för bostadsannonsering som primärt riktar sig mot aktiva köpare. Med SMART annonserar du din bostad mot aktiva och passiva bostadsköpare på samma gång. Och ju fler som intresserar sig för din bostad, desto högre brukar slutpriset bli.

Målgruppsstyrda annonser

Istället för att bara utgå från aktiva bostadssökare söker SMART efter passiva köpare. Med hjälp av avancerade parametrar och algoritmer annonserar vi för att nå personer som är i ett mer troligt köpläge än andra – för att använda varje krona på bästa sätt.

7 av 10 kan tänka sig att flytta - nå alla dina potentiella köpare.

Optimerad annonsering

Din kampanj består av upp till 60 olika kombinationer av bilder och texter. För att ge högsta möjliga effekt optimerar systemet alla annonsvarianter varje minut, dygnet runt. Optimeringen sker med hjälp av algoritmer som kalkylerar var din kampanj blir bäst exponerad – baserat på vad som fungerar bäst för just din bostad.

Nå intresserade - igen och igen

Varje potentiell köpare som besöker din bostadsannons på svenskfast.se noteras i systemet. Därmed möjliggörs ytterligare annonsering mot dessa på Google och Facebook med remarketing. Fast den här gången med ett anpassat budskap, till exempel med en påminnelse om visning; “Glöm inte visning av Storgatan 123 – nu på måndag kl 17”.

Liveuppföljning av kampanjen

Med SMART kan du och mäklaren följa effekterna i realtid. Systemet innehåller detaljerad data kring intresset. Det tillhandahåller också en översikt över annonserna, vilka bilder och texter som fungerade bäst, översikt över kommentarer i sociala medier, hur kanalerna presterade och mycket mera.

Till toppen