Hoppa till innehåll

Svensk Fastighetsförmedlings kundombudsman 

Ibland är frågorna många vid en bostadsaffär

Funderar du på vilka krav du har rätt att ställa på mäklaren vid köp eller försäljning av en bostad? Eller undrar du vad man bör tänka på och vad du som köpare eller säljare har för rättigheter och skyldigheter? I så fall är du välkommen att kontakta vår kundombudsman.

Vår kundombudsman har mycket lång erfarenhet av mäklarbranschen och kan svara på de flesta frågor som rör bostadsaffären. Kundombudsmannen är en tjänst som vi erbjuder dig som är i färd att köpa eller sälja en bostad via Svensk Fastighetsförmedling. I första hand bör du dock vända dig till din mäklare eller den lokala bobutiken vid frågor som rör din bostadsaffär.

Kundombudsmannen tar även emot eventuella synpunkter om hur Svensk Fastighetsförmedlings mäklare hanterat sitt uppdrag. Om du vill gå vidare med en reklamation av mäklarens uppdrag efter att du talat med vår kundombudsman kan du göra en skriftlig reklamation direkt till den bobutik där mäklaren arbetar, eller arbetade vid tiden för din bostadsaffär. I reklamationen ska du kortfattat berätta på vilket sätt du anser att mäklaren har gjort fel och ange vad ditt krav är, kravet bör anges i kronor. Bifoga gärna även underlag som styrker kravet (t.ex. beräkning, värdering eller offert).

Det kan även vara bra att veta att Svensk Fastighetsförmedling har som policy att alltid rätta sig efter Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut.

Kundombudsmannen svarar på frågor via telefon eller mejl måndag till fredag 9–12. Övriga tider går det bra att lämna ett meddelande eller maila så återkommer vi till dig snarast möjligt.

Kontaktuppgifter:
Telefon: 08-505 358 80 (helgfria vardagar kl 9–12) 
Mejl: ko@svenskfast.se